Piste biciclete protejate

Înapoi la şcoală purtând măşti, ce ziceţi şi de nişte piste de biciclete mai protejate?

După o perioadă lungă de blocare şi o scădere fără precedent cu 36% a deceselor rutiere în UE, se iau acum măsuri extraordinare pentru ca societatea şi economia să revină la normal, sau mai bine zis, la un nou tip de normal.

În această perioadă în care încă se dezbat pro şi contra detaliile unor măsuri adoptate este clar că, în ansamblu, amploarea răspunsului este necesară pentru a proteja sănătatea publică şi, în special, persoanele cele mai vulnerabile.

În acest context, la Bruxelles, doamna Ellen Townsend, director de politici în cadrul Comisiei Europene pentru Siguranţă Rutieră a exprimat un punct de vedere referitor la protejarea mai eficientă a celor care folosesc pistele de biciclete.

Redăm în continuare câteva opinii al doamnei Ellen Townsend:

“… pe măsură ce ne trimitem copiii înapoi la şcoală, iar oamenii încep să se întoarcă la birouri, nu este timpul ca factorii de decizie să analizeze cu atenţie modul în care protejăm oamenii şi, din nou, cei mai vulnerabili, pe drumurile noastre?

În multe ţări, vom cere copiilor noştri adolescenţi să poarte măşti la şcoală, dar câţi vor putea să se ducă sau să se întoarcă cu bicicleta în siguranţă până sau de la şcoală de-a lungul căilor protejate pentru biciclete sau trotuare?

În centrele oraşelor, pietonilor li se spune să meargă de-a lungul trotuarelor cu sens unic pentru a menţine distanţa socială. Dar câte dintre aceste străzi mai au limite de 50 km/h şi, prin urmare, un risc mult mai mare de deces comparativ cu 30 km/h? Cele mai recente date din Germania au reafirmat că aproximativ o treime din decesele rutiere sunt legate de viteza inadecvată.

În pofida unei epidemii de obezitate, care conform datelor recente creşte riscul de deces din cauza Covid-19 cu aproape 50%, politica în transporturi în prea multe ţări este încă condusă de un model menit să ţină oamenii în maşinile lor.

Dar există motive pentru optimism, la nivel local, naţional şi la nivelul UE. Pandemia a accelerat mişcările către viteze şi infrastructuri mai sigure în multe oraşe. Federaţia Europeană a Cicliştilor a creat un clasament al celor care au rezultate remarcabile legate de infrastructura de ciclism. Marea Britanie a anunţat recent o nouă strategie majoră pentru a creşte ciclismul şi a-l face mai sigur. Aceste iniţiative ar trebui să fie aplaudate.

Cu toate acestea, datele recente de la Berlin, care au stimulat infrastructura ciclismului în timpul pandemiei, sunt îngrijorătoare. În timp ce ciclismul a crescut, traficul auto şi de marfă nu a scăzut, agravat şi de lipsa de dorinţă a oamenilor de a reveni la transportul public. Trebuie să fim conştienţi de faptul că măsurile unice nu vor fi suficiente, avem nevoie de o transformare într-un sistem sigur şi asta înseamnă mult mai mult decât benzile pentru biciclete pop-up.

Aici, la Bruxelles, preşedinţia germană a UE este în activitate de la 1 iulie. ETSC solicită ca siguranţa rutieră să fie o parte importantă a viitoarelor iniţiative privind mobilitatea inteligentă şi mobilitatea urbană.”

FacebooktwitterFacebooktwitter

Faci un comentariu sau dai un răspuns?