asistenta franare

Actualizarea standardelor UE privind siguranţa vehiculelor esenţială pentru reducerea deceselor copiilor în accidente rutiere

Date recente arată că în Uniunea Europeană mai mult de 8.000 de copii în vârstă de 0-14 ani au murit în ultimii zece ani în accidente rutiere. Potrivit unui raport publicat de Consiliul European pentru Siguranţa Transporturilor (ETSC), jumătate dintre copiii ucişi erau pasageri în maşini, o treime erau pietoni şi 13% mergeau cu bicicleta.

Conform statisticilor oficiale, la 13 copii decedaţi în UE, un deces are loc ca urmare a unui accident rutier.

Comisia Europeană urmează ca după aproape un deceniu să anunţe pe 2 mai 2018 o actualizare a regulamentelor privind siguranţa vehiculelor. De asemenea, UE pregăteşte şi o strategie de siguranţă rutieră pentru următorii zece ani.

În acest context, ETSC consideră că montarea ca standard pentru toate autoturismele noi a tehnologiilor de siguranţă cum ar fi Asistenţa rapidă la viteză (ISA) şi frânarea automată de urgenţă (AEB) care pot detecta pietonii şi bicicliştii sunt esenţiale pentru prevenirea deceselor în rândul copiilor şi solicită UE măsuri în acest sens.

Antonio Avenoso, directorul executiv al ETSC a declarat:

“Tehnologiile inteligente, rentabile şi eficiente ale vehiculelor, cum ar fi frânarea automată de urgenţă şi asistenţă cu viteză inteligentă, ar putea fi la fel de importante pentru salvarea copiilor ca şi centura de siguranţă. Dar schimbarea reală va veni doar atunci când, la fel ca şi centurile de siguranţă, aceste tehnologii vor fi montate pe fiecare maşină ca standard şi nu ca un opţional pentru un număr limitat de autoturisme. Nu trece o zi fără un politician sau un constructor de maşini să nu promită că autoturismele vor rezolva problema siguranţei rutiere. Dar până va veni acea zi, vor trece decenii. Până în 2030 probabil că vor exista doar câteva milioane de maşini automate pe drumurile lumii, în comparaţie cu peste un miliard de alte vehicule, dintre care multe vor fi cele care ies din fabrica în acest an. Există un mare risc ca guvernele să ignore avantajele imense de siguranţă care pot fi obţinute prin instalarea imediată a tehnologiilor de asistenţă pentru şoferi.”

Raportul Consiliul European pentru Siguranţa Transporturilor arată de asemenea, că lipsa scaunelor pentru copii, fixarea incorectă a acestora sau aşezarea necorespunzătoare a copiilor în ele rămân o problema semnificativă la nivelul UE.

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, sistemele de siguranţă pentru copii, instalate şi utilizate corect, reduc probabilitatea de deces cu până la 80%.

ETSC solicită pe lângă o educare mai bună şi o reducere a TVA pentru scaunele pentru copii – permisă de legislaţia UE, dar care până acum a fost pusă în aplicare doar de Croaţia, Cipru, Polonia, Portugalia şi Anglia.

Nu în ultimul rând, pentru reducerea deceselor în rândul copiilor datorate accidentelor rutiere, ETSC solicită statelor membre ale UE să introducă restricţii de viteză (30 km/h – 20 mph) în zonele cunoscute ca fiind cu trafic pietonal intens al copiilor, acolo unde aceştia se deplasează cu bicicletele şi în jurul şcolilor.

FacebooktwitterFacebooktwitter

Lasă un răspuns