Reparatii pe Autostrada Soarelui

Lucrările de reparaţii la Autostrada Soarelui (A2) afectează turismul pe litoralul românesc al Mării Negre

Turiştii care se îndreaptă spre litoral, mai ales în weekend se confruntă cu o autostradă foarte aglomerată şi chiar blocată pe anumite segmente pentru că CNAIR efectuează lucrări de reparaţii în sezonul estival.

Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) acuză ritmul lent cu care se desfăşoară lucrările de reparaţii la autostrada A2 şi faptul ca acestea se desfăşoară în sezonul estival început la 1 iunie, lucru care afectează grav fluxul de turişti către litoralul românesc. Patronatele cer demiterea directorului Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi a şefului Biroului de Poliţie Autostrada A2, pe care-i consideră responsabili de blocajele de pe autostradă şi că pun în pericol viaţa turiştilor.

FPTR:

“Suntem conştienţi că lucrările de reparaţii sunt necesare şi ne bucurăm de faptul că acestea sunt efectuate, dar constatăm că nu există o planificare raţională a acestor activităţi de reparaţie a autostrăzii de către CNAIR. Deşi în fiecare an FPTR a atras atenţia conducerii CNAIR, cu mult înainte de începerea sezonului, să încheie lucrările de mentenanţă şi reparaţii până la data de 1 iunie, aceştia ignoră în mod repetat solicitările operatorilor de turism.”

Hotelierii ameninţă că dacă lucrările la autostradă nu se încheie până pe data de 15 iunie, vor intra în grevă fiscală pe termen nelimitat.

Mohammad Murad, preşedinte FPTR:

“Aglomeraţia şi blocajele de pe Autostrada Soarelui alungă o mare parte din turiştii care vor să vină pe litoralul românesc, iar românii din Ardeal preferă un drum de şase ore până pe litoralul croat unuia de opt ore către staţiunile româneşti de la Marea Neagră. Turiştii se chinuie 5-6 ore pe autostradă între Constanţa şi Bucureşti, un drum care ar trebui făcut în doar două ore. Un turist face mai mult din Bucureşti la Marea Neagră decât are nevoie ca să ajungă pe orice litoral din Europa şi chiar din nordul Africii sau Dubai.”

Murad mai spune că investitorii de pe litoral reuşesc să ridice un hotel în şase luni, în timp ce statul român nu este în stare să repare câteva tronsoane de autostradă în trei ani.

Litoralul este cea mai importantă atracţie turistică a României, cu o capacitate de cazare de 121.222 de locuri clasificate, care acoperă 27% din totalul locurilor disponibile la nivel naţional.

FacebooktwitterFacebooktwitter

Faci un comentariu sau dai un răspuns?