Copil la volan

Legea finlandeză privind „mașinile pentru copii” a fost amânată în urma avertizărilor Comisiei Europene

Intrarea în vigoare a unei noi legi în Finlanda care să permită copiilor cu vârsta de 15 ani să conducă mașini obișnuite dotate cu limitatoare de viteză a fost amânată în urma unei intervenții a Comisiei Europene.

Propunerile, înaintate anul trecut de guvernul finlandez, ar fi permis copiilor să conducă (cu doar o licență din categoria AM – rezervată în mod normal pentru motociclete și cvadricicluri ușoare), mașini de până la 1500 kg la viteze de până la 60 km/h. Propunerea inițială stabilea o limită de viteză de 45 km/h (aceeași ca și cvadricicletele precum Renault Twizy), dar aceasta a fost crescută la 60 km/h printr-un amendament adăugat în timpul procedurii parlamentare.

Regulile propuse ar fi permis copiilor de 14 ani să solicite licența specială AM și să susțină testul de teorie cu o lună înainte de împlinirea vârstei de 15 ani.

Când guvernul finlandez a notificat Comisiei Europene modificările legislative propuse, a fost avertizat de două ori că măsurile nu sunt compatibile cu normele UE privind autorizarea șoferilor. De asemenea, Comisia a afirmat că conducerea vehiculelor ușoare de către de adolescenți de 15 ani poate duce la probleme serioase de siguranță pentru utilizatorii vulnerabili ai drumului, cum ar fi copiii mici, pietonii și bicicliștii.

Măsurile finlandeze au fost puternic susținute de producătorii de mașini, care au fost, de asemenea, critici cu privire la decizia de a amâna modificarea legislației. Majoritatea producătorilor importanți au promovat așa-numitele „mașini ușoare” pe site-urile lor, inclusiv Volkswagen, care a subliniat ca SUV-ul sau T-Roc ar fi un vehicul adecvat pentru acest sistem.

Conform cercetărilor efectuate pe tinerii șoferi (analizați ca parte a proiectului ETSC YEARS), lipsa de experiență pe drum înseamnă că tinerii anticipează și reacționează mai greu la pericole. De asemenea, aceștia sunt mai puțin conștienți de modul în care este mai bine să conduci și să mergi în anumite condiții și situații rutiere.

Antonio Avenoso, directorul executiv al ETSC:

“Sperăm sincer că guvernul finlandez va reconsidera această propunere, ținând cont de potențialul consecințelor nedorite.”

FacebooktwitterFacebooktwitter

Lasă un răspuns