copiii neatenti la masini

OMS: La nivel mondial, accidentele rutiere sunt cauza principală a deceselor copiilor și tinerilor cu vârste între 5-29 ani

Organizația Mondială a Sănătății – OMS a dat publicității la Geneva, Raportul OMS privind siguranță rutieră 2018.

Ultimul Raport OMS precizează ca decesele din traficul rutier continua să crească, anual înregistrând 1,35 milioane de decese.

Raportul OMS privind siguranța rutieră 2018 evidențiază faptul că accidentele din traficul rutier reprezintă în prezent cauza principala a deceselor copiilor și tinerilor în vârstă de 5-29 ani.

„Aceste decese sunt un preț inacceptabil de plătit pentru mobilitate. Nu există nici o scuză pentru lipsa de acțiune. Acest raport este un apel pentru guverne și parteneri să acționeze mai mult pentru punerea în aplicare a măsurilor care deja și-au dovedit eficiența”, a declarat directorul general al OMS, Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus.

Raportul OMS privind siguranța rutieră 2018 documentează că, în ciuda creșterii numărului total de decese, ratele de deces legate de mărimea populației mondiale s-au stabilizat în ultimii ani. Acest lucru sugerează că eforturile existente privind siguranța rutiera în unele țări cu venit mediu și cu venituri mari au atenuat situația.

Michael R Bloomberg, fondator si CEO al Bloomberg Philanthropies și Ambasador Global al OMS pentru Boli și leziuni non-comunicabile:

„Siguranța rutieră este o problemă care nu primește nicăieri atenția pe care o merită – și este într-adevăr una dintre marile noastre oportunități de a salva vieți în întreaga lume. Știm care sunt intervențiile. Politicile puternice și punerea în aplicare, designul inteligent al drumurilor și campaniile puternice de sensibilizare a opiniei publice pot salva milioane de vieți în deceniile următoare „.

În situațiile în care s-au înregistrat progrese, aceasta se datorează, în mare parte, unei legislații mai bune în legătură cu riscurile cheie, cum ar fi:

  • depășirea vitezei, consumul de alcool la volan
  • nefolosirea centurilor de siguranță, a caștilor de motocicletă și a sistemelor de siguranță pentru copii
  • infrastructura mai sigură, cum ar fi trotuare și benzi dedicate pentru bicicliști și motocicliști
  • standarde îmbunătățite ale vehiculelor, cum ar fi cele care impun controlul electronic al stabilității și frânarea avansată
  • îmbunătățirea asistentei post-accident.

Raportul arată că aceste măsuri au contribuit la reducerea numărului de decese din traficul rutier în 48 de țări cu venituri medii și înalte. Cu toate acestea, nici o țară cu venituri mici nu a demonstrat o reducere a deceselor în ansamblu, în mare parte deoarece aceste sunt inexistente.

De fapt, riscul decesului din traficul rutier rămâne de trei ori mai mare în tarile cu venituri mici decât în țările cu venituri ridicate. Ratele sunt cele mai ridicate în Africa (26,6 decese la 100.000 de locuitori) și cele mai scăzute în Europa (9,3 decese la 100 000 de locuitori). Pe de altă parte, de la ediția anterioara a raportului, trei regiuni ale lumii au raportat o scădere a ratelor mortalității traficului rutier: America, Europa și Pacificul de Vest.

Variațiile deceselor din traficul rutier sunt, de asemenea, reflectate de tipul de utilizator al drumului. La nivel global, pietonii și bicicliștii reprezintă 26% din totalul deceselor din traficul rutier, cu o cifră de până la 44% în Africa și 36% în estul Mediteranei. Motocicliștii și pasagerii reprezintă 28% din totalul deceselor din traficul rutier, dar proporția este mai mare în unele regiuni, de ex. 43% în Asia de Sud-Est și 36% în Pacificul de Vest.

De remarcat este faptul că de la ultimul Raport OMS publicat în anul 2015, 105 țări reprezentând 5,3 miliarde de persoane au în prezent legi privind utilizarea centurilor de siguranță care se aliniază celor mai bune practici și 33 de țări, reprezentând 652 milioane de persoane, au în prezent legi privind utilizarea sistemelor de reținere pentru copii care se aliniază celor mai bune practici.

Raportul privind siguranța rutieră 2018 la nivel mondial a fost finanțat de Bloomberg Philanthropies.

FacebooktwitterFacebooktwitter

Lasă un răspuns