Milioane de copii au ratat educaţia rutieră în timpul blocării Covid-19

Potrivit unui raport recent al Consiliului European pentru Siguranță în Transporturi (ETSC), Fundația Flamandă pentru Cunoașterea Traficului (VSV) și Fundația MAPFRE, în condiții de blocare Covid-19 și închiderea școlilor, copiii din întreaga Europă au ratat lecțiile și testele de siguranță rutieră pentru mersul pe bicicletă și mersul pe jos. Cu toate acestea, mai mulți experți în educație consultați pentru raport au constatat că blocarea a stimulat inovația în metodele de livrare, instrumentele și practicile de lucru care ar putea duce în viitor la îmbunătățirea rezultatelor.

Raportul a fost publicat cu ocazia Zilei Internaționale a Educației UNESCO (24 ianuarie). Tema evenimentului din acest an este „Recuperați și revitalizați educația pentru generația COVID-19”.

Pe măsură ce școlile au trecut la învățământul la distanță, situație în care un accent deosebit s-a pus pe predare și recuperare, în mai multe țări s-a constatat că elevii au primit în anul 2020 mult mai puțină educație privind siguranța traficului și mobilitatea traficului comparativ cu anii precedenți.

Ca răspuns la situația generată de pandemie, materialul educațional privind siguranța și mobilitatea traficului a fost din ce în ce mai digitalizat și promovat. Mai multe țări și organizații au înființat platforme digitale unde materialul educațional a fost colectat și prezentat.

În ceea ce privește furnizarea viitoare a educației privind siguranța rutieră, majoritatea experților consultați au considerat că digitalizarea predării va continua. Totuși, unele aspecte ale educației privind siguranța rutieră nu pot fi livrate de la distanță, cum ar fi antrenamentul cu bicicleta. Din cauza dificultăților de a menține angajamentul cu materialul printr-o setare la distanță, unii experți au avertizat că învățarea la distanță nu ar trebui să înlocuiască predarea față în față.

Experții se așteaptă, de asemenea, ca educația privind siguranța rutieră ar trebui să evolueze pentru a reflecta schimbările de mobilitate care au fost accelerate de pandemie, cum ar fi preferința pentru mersul pe jos și cu bicicleta până la școală.

Raportul a fost realizat cu ajutorul experților în educația rutieră din 11 țări europene: Austria, Belgia, Republica Ceha, Danemarca, Finlanda, Grecia, Olanda, Norvegia, Portugalia, Scoția (Marea Britanie) și Spania.

Raportul este publicat ca parte a programului ÎNVAȚĂ! Proiectul (Leveraging Education to Advance Road Safety Now), realizat de Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC), Fundația Flamandă pentru Cunoașterea Traficului (VSV) și Fundația MAPFRE își propune să îmbunătățească calitatea educației în materie de siguranță a traficului și mobilitate în întreaga Europa.

FacebooktwitterFacebooktwitter

Lasă un răspuns